Van kantoor naar paradijs en weer terug. - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Nina Leenstra - WaarBenJij.nu Van kantoor naar paradijs en weer terug. - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Nina Leenstra - WaarBenJij.nu

Van kantoor naar paradijs en weer terug.

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

14 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

Kia Ora!
Of te wel “hallo” in de taal van de Maori bevolking.

De eerste twee weken stage bij Hospoworld zitten er op! Op 2 februari ben ik met de bus naar Newmarket vertrokken. Newmarket is één van de suburb’s van Auckland en ligt net iets buiten Auckland Central. Menno had mij nog als tip gegeven om mijn Google maps aan te zetten, dus dat had ik braaf gedaan. Natuurlijk kreeg ik het voor elkaar als nog te vroeg uit te stappen en nog zo’n 20 minuten te moeten lopen, haha! Maar goed, ik had het gevonden.

Ik heb vijf collega’s: vier mannen en één vrouw en allemaal jonger dan 45 jaar. Stuk voor stuk zijn het grote kletskousen en houden ze wel van een beetje plagerij. Je kunt je dan misschien ook wel voorstellen dat ik natuurlijk een makkelijk target ben, aangezien het me veel te veel energie kost om alle gesprekken mee te luisteren en te voeren. Ik heb mijn tweede dag de naam ‘Stitch’ gekregen, vanwege de hechtingen in mijn oor. (Die hechtingen zijn er by the way alweer uit en het ziet er netjes uit. So, good for me!)

Elke keer weer verbaas ik me over het feit hoe vriendelijk de bewoners (ook wel kiwi’s genoemd) hier zijn. Op mijn eerste dag moest ik van het ene hostel naar een ander hostel en ik moet eerlijk zeggen dat ik best wel op zag tegen het verslepen van al mijn spullen. Gelukkig, was mijn collega Michael zo aardig om mij en mijn spullen van ’t ene hostel naar ’t andere hostel te verplaatsen met de auto!

Verder houden mijn collega’s wel van een borrel. Twee flessen champagne om 11 uur in een vergadering is blijkbaar heel normaal en zitten we regelmatig na een werkdag in de dichtstbijzijnde pub. Voor mij wel de ideale omstandigheden om mijn collega’s te leren kennen en een band met ze op te bouwen.

Op 6 februari was het Waitangi Day. Dit is een nationale feestdag in Nieuw Zeeland waarop ze vieren de staat Nieuw Zeeland een feit werd. Ik had een lang weekend vrij en ben samen met nog heel wat anderen naar the Bay of Islands & Cape Reinga geweest.

De eerste dag hebben we vooral veel in de auto gezeten en zijn we gestopt bij een waterval en bij een grot met Glowwormen. Dit zijn hele kleine wormen die in het donker licht geven. Best wel gaaf om te zien! Aangekomen in het plaatsje Paiha zijn we gaan zwemmen in de zee, hebben we gebarbecued en zijn we vervolgens in de plaatselijk kroeg een drankje (of meer..) gaan doen. Al met al een relaxed dagje dus!

Zaterdag zijn we naar het meest noordelijke puntje van Nieuw Zeeland gereden, Cape Reinga. Helaas wilde het weer niet helemaal met ons meewerken en was het erg bewolkt, maar ondanks dat was het uitzicht weer top! Er is nog een ander bijzonder ding aan Cape Reinga en dat is dat hier de Grote Oceaan en de Tasmanzee bij elkaar komen. Het is grappig om te zien dat de oceaan en de zee een andere kleur hebben en hun stromingen in elkaar overlopen.
Daarna zijn we door gereden naar de duinen en zijn we wezen ‘sandboarden’. Doodeng, maar super grappig om te doen! Helaas, is mijn selfie-stick van mijn GoPro afgebroken, dus die moet vervangen worden, haha!

De laatste dag was alsof ik in een paradijs was. Ik wist niet dat een zee zó blauw kon zijn! We hebben de hele dag doorgebracht op een boot. Dit had één nadeel: ik heb mezelf die dag wel 8x keer in moeten smeren om niet te verbranden. Maar.. Missie voltooid! Ik ben een stuk bruiner, zonder ook maar ergens een rood vlekje te vinden!
Na ongeveer 10 minuten op de boot heb ik mijn ogen uitgekeken: allemaal dolfijnen voor en naast onze boot! Wat zijn dat een geweldige beesten! Ze reageren op je en zien er uit alsof ze het woord stress niet kennen. Daarna verschillende bekende punten in de Bay of Islands gezien zoals de Hole in the Rock, Black Rocks en the Deep Water Cove. Uiteindelijk zijn we gestopt voor lunch op één van de eilanden en ben ik samen met een ander meisje naar boven gelopen om het uitzicht te bekijken. WAUW WAUW WAUW! In één woord: PARADIJS. Vervolgens nog even op het strand liggen ‘tannen’ en daarna zijn we terug naar Auckland gereden, want maandag ging gewoon de wekker weer om 7 uur om naar stage te vertrekken.

Om nog even een kleine update te geven over mijn huisvesting: ik verblijf op het moment in een hostel, maar ga a.s. maandag kijken naar een appartement met twee Nederlandse meiden Rixt & Laura. We denken dat dit wat gaat worden en hopen eind volgende week ons eigen plekje te hebben. Ik kijk er naar uit!

Dikke knuffel,

Nina

Ps. Ik heb bij mijn laatste verslag nog foto's toegevoegd!

  • 14 Februari 2015 - 11:47

    Tom Leenstra:

    Met wie heb je die prachtige trip ondernomen? Enne 11 uur daar is 23 uur hier, dan kan je best champagne drinken

  • 14 Februari 2015 - 12:07

    Nina Leenstra:

    Ik heb deze reis gedaan met Studenttrips, pap! Dus met allemaal internationale studenten, die hier om allerlei redenen zijn. Haha, ik zal het onthouden!

  • 14 Februari 2015 - 12:37

    Paul:

    yeah, lekker hoor! Top om te lezen dat je het zo naar je zin! En man man man wat mis ik het! Elke zin heb ik het gevoel van herkenning! Mooie plekjes! Nog gesand surft bij cape Regina?


    Cheers! Xx

  • 14 Februari 2015 - 12:52

    Esmee Hofland:

    Waauw Nien, echt ontzettend gaaf en wat een super mooie foto's! Echt heel gaaf om wat van je te horen en te lezen wat je allemaal aan het doen bent. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel plezier nog, geniet ervan en doe voorzichtig! Dikke kus! x

  • 14 Februari 2015 - 13:18

    Savannah:

    Wat super gaaf om alles te lezen en te zien. Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan mopp! XX

  • 15 Februari 2015 - 09:58

    Nina:

    Paul, inderdaad nog gesandsurft! Was super gaaf, ondanks alle zand haha! Ik begin steeds meer van jou uitspraken te herkennen: Dit is het vetste wat ook ooit gedaan en gezien heb. En dat terwijl ik weet dat er nog veel meer gaat komen! Liefsxx

    Hihi, Es en Saf, het is goed om te horen dat jullie het lezen van mijn verslagen leuk vinden! Ik denk dat t een beetje een beeld geeft van wat ik hier zoal doe en zie. Dikke pandakus voor jullie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Op deze pagina hoop ik al mijn reisverhalen en ervaringen met jullie te kunnen delen!

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 6556

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 13 Juli 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: